Виховна робота з правознавства

ТУРНІР ПРАВОЗНАВЦІВ    .
                                                             1 команда  
 1.Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов’язки. (Дієздатність.)
 2. Гімназія та школа — це юридична чи фізична особа? (Юридична.)
3. Адміністративне правопорушення — це проступок чи злочин? (Проступок.)
 4. Стихійне лихо — це юридична дія чи подія? (Подія.)
 5. Соціальні відносини, що регулюються нормами права. (Правовідносини.)
 6.  Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих. (Релігійні норми.)
7. Нормативні акти правотворчих органів, що видаються на основі закону. (Підзаконні.)
 8. Держава, у якій забезпечені охорона та захист основних прав людини. (Правова держава.)
9. Як кваліфікуються дії, учинені з метою захисту інтересів прав особи, що захищається шляхом завдання шкоди тому, хто робить замах, якщо такі дії були обумовлені необхідністю негайного запобігання замаху на життя? (Необхідна оборона.)
10. Захист суверенітету та незалежності належить до зовнішніх чи внутрішніх функцій держави? (Зовнішніх.)
                                                             2    команда
1.    Здатність особи, групи людей, держави нав’язувати свою волю іншим людям. (Влада.)
2.    Закріплена в законодавстві здатність особи мати юридичні права і нести юридичні обов’язки. (Правоздатність.)
3.    Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків? (Матеріальна.)  
4.    Федерація — це форма правління чи державного,....  Що далі? (Устрою.)
 5.    Як називаються дії, учинені для усунення небезпеки, що загрожує інтересам держави, суспільства, особи, якщо ця небезпека не могла бути усунена іншими засобами й заподіяна шкода менша, ніж відвернута. (Крайня необхідність.)
 6.    Нормативні акти, що стосуються конкретного випадку, особи. (Індивідуальні.)
7.    Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність? (Так.)
8.    Конституційний принцип, за яким особа не вважається винною, доки її вина не буде доведена. (Презумпція невинуватості.)
  9.    Що регулює найбільш важливі суспільні відносини — норми права чи моралі? (Права.)
10.    Як називаються закони, що вносять зміни та доповнення до Консти¬туції?  (Конституційні.)
                                                            3    команда
  1.    Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? (Фізичною.)
 2.    Особливо небезпечний вид правопорушення. (Злочин.)
3.   Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи без¬діяльність, що спричиняє юридичну відповідальність. (Правопорушення.)
4. Особа, що вчинила правопорушення. (Правопорушник.)
 5.  Спосіб систематизації законодавства, унаслідок чого створюються ко¬декси. (Кодифікація.)
 6  Нормативно-правовий    акт вищого законодавчого органу влади, що приймається в особливому порядку. (Закон.)
 7. Способи  зовнішнього вираження та закріплення юридичних норм. (Джерела, форми права.)
8.  Монархія належить до форм правління чи форм політичного режиму? (Правління.)
 9. Яка  влада здійснює в державі правосуддя? {Судова.)
 10.Упорядкування чинних нормативних актів, приведення юридичних норм у єдину систему. (Систематизація.)




Правовий  Олімп

                                                                  Я маю право жити на землі,
                                                                  Творити, дихати, учитись.
                                                                  Примножувати багатства всі її,
                                                                  Своєю Україною гордитись.
Мета:  закріпити та розширити знання учнів отримані на уроках правознавства; викликати інтерес учнів до предмету; виховувати правову культуру.
Ми живемо в Україні, ми є громадянами України, маємо  знати закони нашої держави та обов’язки, їх виконувати. У другому розділі Конституції України,  який декларує права та обов’язки людини і громадянина, є такі слова: «Незнання закону не звільняє від юридичної  відповідальності». Саме тому ми повинні знати та виконувати ці закони.
  Сьогодні ви зможете перевірити свої знання законів України і можливі шляхи розгляду різноманітних справ, що пов’язані з їх порушенням.  Тож ми починаємо гру «Правовий  Олімп».
Готуючись до турніру, учням дати завдання:
1.    Створити команди
2.    Дати їм назви.
3.    Обрати капітанів.
4.    Обрати девіз команди.
5.    Підготувати газету на правознавчу тематику.
6.    Підготувати емблему команди.
На початку турніру вивішуються «Правила гри»:
 Правила  гри:
1.    На обговорення питань надається  30 с.
2.    Під час обговорення не приймаються підказки з залу та від членів інших команд.
3.    Відповідь записується на аркуші паперу до закінчення часу на обговорення.
4.    За кожну правильну відповідь команда отримує один бал, а за неправильну – нуль балів.
5.    Журі має право наказати команду, яка порушила правила гри, штрафом мінус один бал за порушення, а після другого  порушення  - команда дискваліфікується.                                                                                                                                                                         
 І-й тур: Конкурс на кращу правознавчу газету.
ІІ-й тур: Конкурс прислів’їв на правознавчу тему.
ІІІ- й тур: Конкурс висловів на правознавчу тематику.
ІV-й тур: Конкурс пісні.
 V– Інтелектуальний штурм.
1.    Основний  документ  громадянина (Паспорт).
2.    Автор першої української Конституції 1710р.? (Пилип Орлик).
3.    Захисник у суді (Адвокат).
4.    Той,хто бачив злочин (Свідок).
5.    Людина, віком до 18 років (Дитина).
6.    Спільність людей, що пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками (Сім’я).
7.    Особа без  громадянства(біпатрид).
8.    Законодавчо  уповноважена особа, в компетенцію якої входить  вчинення нотаріальних дій (Нотаріус).
9.    Врегульовані нормами права  суспільні відносини ,учасники яких мають суб’єктивні права і юридичні обов’язки,що забезпечуються державою. (Правовідносини).
10. Особа без громадянства
(Апатрид).
11.   Мінімальний  вік,із  якого настає кримінальна відповідальність(з 14років).
12.  Рішення  суду (Вирок).
13. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб  (Арешт)
14. Коли було прийнято Декларацію про державний суверенітет України ( 16 липня 1990 року)
15. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним ( Кодекс)
16. Можливість діяти без заборон, за вибором.(Свобода)
V І  – Конкурс «Павутина»
Розташувати правильно букви й визначити слова.
1. УЕТДПТА (Депутат)
2. АНКОЗ (Закон)
3. ЗДИЕТНПЕР (Президент)
4. ОДАВАТК (Адвокат)
5. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)
6.НТКОИСЯЦУІТ(Конституція)
VІІ раунд – «Юридичний семафор».
Команди отримують картки з надписами (І Команда» - види юридичної відповідальності; ІІ Команда  - групи прав людини) і повинні визначитись після оголошення ситуації, яку картку треба підняти. Кожна правильна відповідь – 2 бали.
Команда І
1.    Керування автомобілем у нетверезому стані ( Адміністративна).
2.    Невчасна поставка  цитрусових фруктів у магазин (Цивільно-правова).
3.    Несплата за оренду приміщення (Адміністративна).
4.    Пошкодження бібліотечної книги (Матеріальна).
5.    Крадіжка автомобіля (Кримінальна).
6.    Продаж наркотичних засобів (Кримінальна).
7.    Безквитковий проїзд  у транспорті (Адміністративна).
8.    Порушення дисципліни на перерві (Дисциплінарна).
9.    Пошкодження шкільного майна (Матеріальна).
Команда  ІІ
1.    Право на працю (Соціально-економічне).
2.    Право на освіту (Особисте).
3.    Право на користування досягненнями національної культури (Культурне).
4.    Право на участь у виборах (Політичне).
5.    Право на відпочинок (Соціально-економічне).
6.    Право на громадянства (Політичне).
7.    Право на підприємницьку діяльність (Соціально-економічне).
8.    Право на охорону довкілля (Екологічне).
9.    Право на житло (Соціально-економічне). 
                                              
 VІІІ Практичне право “Ситуація”
 Зараз ми розглянемо ряд ситуацій, які юні правознавці спробують прокоментувати.
Команда І
1.    Громадянин Е. опублікував написану, на основі детального аналізу діяльності обласної державної адміністрації за три останні роки статтю, в якій критикував кадрову політику голови обласної державної адміністрації. Чи мав право громадянин Е. це робити ?
2.    5-ти річного Ромчика, який гуляв біля будинку покусав собака, якого господар вивів у двір. Батьки зажадали відшкодування за моральну травму і компенсацію коштів, витрачених на лікування. Господар собаки відмовився виконати ці вимоги. Яка ваша думка з цього приводу?
3.    Під час вистави в цирку мавпа вихопила у глядача С., який її фотографував, фотоапарат і розбила його. С. вимагає, щоб адміністрація цирку відшкодувала йому вартість фотоапарата. Чи правомірні його вимоги? Обґрунтуйте свою відповідь.
Команда  ІІ
          1.Під час проїзду у громадському транспорті на роботу громадянин П. зламав руку. Чи повинна адміністрація відшкодувати П. шкоду, заподіяну його здоров'ю?
2.Літак компанії по перевезенню тропічних фруктів через погодні умови не зміг впродовж 7-и діб вилетіти до України. У результаті цього зіпсувалося 5т. бананів. Чи буде компанія відшкодовувати збитки постачальникам і замовникам фруктів?
          3.Працівники міліції затримали сімнадцятирічного Б. за те, що він лаявся нецензурними словами перед входом до театру, а на зауваження громадян та працівників міліції не реагував. Начальник  органу внутрішніх справ постановив: за вчинення дій, які є дрібним хуліганством, віддали Б. адміністративному арешту на 10 діб. Чи допущено прийняттям цього рішення начальником органу внутрішніх справ порушення закону? Якщо допущено, то яке саме?
Журі підсумовує проведену роботу, аналізує виступи та відповіді команд, відзначає якість знань, ерудованість, артистичні здібності, швидкість реакції учасників правового брейн-рингу. Команда – переможниця нагороджується призом. Можна відзначити і нагородити активного уболівальника.

2 коментарі:

  1. Матеріали з вашого блогу використаю для проведення Тижня правознавства. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  2. Велику увагу приділяєте виховні роботі.

    ВідповістиВидалити